piątek, 20 marca 2015

Barichello: Jeden z tytułów Schumachera powinien być mój

Rubens Barichello został zapytany o okres swojej jazdy w Ferrari. Kierowca powiedział, że Michael Schumacher powinien zdobyć 6 tytułów Mistrza Świata, a przynajmniej jeden powinien przypaść jemu.

Barichello jeździł w Ferrari w latach 2000-2005 - dwukrotnie w tym czasie został wicemistrzem świata - w 2002 i 2004 roku. Były to czasy, kiedy Ferrari miało wyraźnego kierowcę numer 1, a był nim Michael Schumacher.

Wielokrotnie zdarzało się, że zespół wydawał polecenia zespołowe i Barichello musiał przepuszczać Schumiego. Widoczne to było szczególnie w 2002 roku kiedy kilkukrotnie przepuszczał Schumachera tuż przed metą. W Austrii Schumacher wepchnął nawet Barichello na pierwszy stopień podium podczas dekoracji:


Barichello, który był wtedy najszybszy w treningach i kwalifikacjach, powiedział: "Nie zamierzałem go wtedy przypuszczać. Usłyszałem jednak w radiu komunikat, który dał mi do myślenia i odpuściłem" - mówi zawodnik, który ma na koncie 320 startów w F1.

Zdarzały się również dość zabawne przepuszczania, a także przypadkowe wyprzedzenia:


Barichello teraz jest kierowcą brazylijskiej serii Stock Car, w której w ubiegłym roku triumfował.

Informacji dotyczących Roberta Kubicy i WRC szukajcie na blogu Powrót Roberta

Brak komentarzy: