piątek, 9 stycznia 2015

Ogłoszono procedurę wirtualnego samochodu bezpieczeństwa

Jego pomysł został wdrożony w życie po fatalnym wypadku Julesa Bianchi podczas Grand Prix Japonii. Wirtualny samochód bezpieczeństwa będzie obowiązywał od sezonu 2015 w F1. Na czym polega jego procedura?

O wirtualnym samochodzie bezpieczeństwa mówi artykuł 41 regulacji F1. Wirtualny samochód bezpieczeństwa będzie obowiązywał na całym torze, jeżeli w dowolnej jego sekcji będą powiewały podwójne żółte flagi, a na specjalnych elektronicznych wyświetlaczach będzie widniał napis VSC.

Podczas wirtualnego samochodu bezpieczeństwa kierowcy będą musieli zredukować swoje prędkości o 35% w porównaniu do średniego czasu okrążenia z suchego toru. O tym, jakie dokładnie mają to być prędkości, będą informowani na wyświetlaczach w swoich bolidach. Jeżeli nie dostosują się do prędkości, zostaną ukarani. Do boksów będą mogli zjechać jedynie na zmianę opon.


Wirtualny samochód bezpieczeństwa ma być zarządzany w przypadku, gdy zawodnicy lub obsługa toru i wyścigu mogą znaleźć się w niebezpieczeństwie, a okoliczności nie wymagają wyjazdu normalnego samochodu bezpieczeństwa.

Kiedy zagrożenie zniknie z toru, kierowcy otrzymają o tym znak i w czasie od 10 do 15 sekund po nim rozpocznie się normalne ściganie.

Informacji dotyczących Roberta Kubicy i WRC szukajcie na blogu Powrót Roberta

Brak komentarzy: