piątek, 20 maja 2011

Barrichello: Ferrari bez Schumachera jest lepszym zespołem

Rubens Barrichello uważa, że jego rodak, Felipe Massa nie musi się obawiać o swoje miejsce w Ferrari.


Brazylijski weteran opuścił zespół z Maranello po sezonie 2005. Wcześniej przez wiele lat pełnił w drużynie rolę drugiego kierowcy, pomagając w zdobywaniu kolejnych tytułów Michaelowi Schumacherowi.

W czwartek okazało się, że Fernando Alonso przedłużył kontrakt z włoską stajnią do 2016 roku. Barrichello powiedział, że również Massa może podpisać nową umowę.

"Nie wiem czy Ferrari nadal funkcjonuje tak, jak 10 lat temu, kiedy jeździłem z Schumacherem, ale jeżeli tak to radziłbym mu odejść. Ale wierzę, że dziś w zespole jest inaczej" - powiedział Barrichello na temat sytuacji swojego rodaka.

"Są rzeczy, które dla mnie były złe, dla niego mogą być dobre. Bez Schumachera w zespole Ferrari jest drużyną, w której warto być. Zawsze mieli konkurencyjne auto." - dodał.

Pięcioletni kontrakt Alonso zaskoczył cały padok F1, ale Barrichello jest pewien, że umowa zawiera klauzule odejścia.

"Kontrakt nie powinien być ślepo przyjmowany przez prasę. Na pewno jest podpisany do 2016 roku, ale na pewno da się od niego odstąpić. Tak długie umowy pokazują, że zespół chce zatrzymać Alonso. Jeżeli ja byłbym liderem w Ferrari, na pewno bym się zgodził" - przyznał Barrichello.

Massa, zapytany o nowy kontrakt swojego kolegi z zespołu, odpowiedział: "Dla mnie to nie jest jeszcze czas przedłużania kontraktów i nie śpieszę się aby poznać moją najbliższą przyszłość" - powiedział Brazylijczyk.

Brak komentarzy: