poniedziałek, 9 maja 2011

Auta F1 bez efektu przyziemnego w 2013 r.?

Prawdopodobnie od 2013 roku do Formuły 1 powróci charakterystyczny kształt skrzydeł z lat 80. XX wieku w związku ze zmianami w przepisach dotyczących podwozia.


Niemiecki tygodnik 'Auto Motor und Sport' napisał, że zespoły otrzymają w przyszłym tygodniu szkic zasad na 2013 rok. Mówi się, że zostały one zrewidowane na mniej radykalne po protestach zespołów.

Zespoły odrzuciły pomysły słynnych inżynierów: Patricka Heada i Rory'ego Byrne'a i zaproponowały mniej radykalną metodę ograniczenia siły docisku na bazie obecnych modeli aerodynamicznych.

W efekcie tego przednie skrzydło zostanie skrócone z 1.8 metra do 1.5 metra w 2013 roku. Rozmiar tylnego skrzydła pozostanie bez zmian, ale będzie się ono składało z mniejszych profili.

Zostanie również zmniejszona ilość paliwa, jakie będzie mogło dostawać się do silnika w ciągu godziny do 100 kg. Ograniczenie to zmusi zespoły do zredukowania oporu powietrza, a przez to również siły docisku i zużycia paliwa. Współczynnik oporu będzie musiał zostać zmniejszony z obecnych 0.95 do 0.5-0.7.

FIA zamierza przedstawić zasady dotyczące podwozia w środę w Londynie. Prezydent FIA, Jean Todt zamierza spotkać się z zespołami podczas Grand Prix Hiszpanii i omówić formułę silnikową na 2013 rok. Francuz powiedział, że tylko przytłaczająca opozycja jest w stanie zniechęcić go do wprowadzenia nowych zasad.

"Zrobię wszystko co w mojej mocy, aby namówić zespoły do zmian" - powiedział reporterom w Turcji.

Źródło: Onestopstrategy.com

Brak komentarzy: